close

dawn-villa-moorea_副本

長假週末,無預警忽然就飛到大溪地!羅曼蒂克好美的地方!

從2005年認識到2014年的現在!一段漫長的感情追尋終要落定!

孩子們!要一直幸福喔 !

這篇文是取自Joe的部落格今天發表的文章,小倆口今日確認了彼此為終身伴

侶,回顧的宣言 - 歐巴桑尚未告知的Copy收藏下來!(Joe & Joyce 文)

   http://www.joewu.net/

When I was 19, we met in Hamilton whilst Joyce and I were there for

Badminton/Academic Scholarship and it didn’t take us long to find

out that we were right for each other.

 

We endured and enjoyed what life threw at us; studying together in

University, trainings/competitions in Badminton, a year apart (whilst

on exchange in Japan), long distance while I moved up to Auckland

and the countless times I’ve been away at training and tournaments

in the last 3 years. Even though our relationship status has been

“engaged” since our engagement ceremony (31st December 2009,

a cultural necessity for most Asians) I never really had the chance

to pop the “question”.

 

On the 30th May 2014 (31st May 2014 NZT) and after more than

2 months planning in top secrecy the perfect opportunity to propose

came; and I am so happy to get a 「 Yes, I do! 」


Thank you for always being there for me, supporting me through

tough times and sharing all the happy times!

 

17歲時我因為羽毛球遇見了凡,一位一起渡過大學生活,一位願意等我一年

去日本完成我的夢想,一位即使開始在外地工作,仍每個週末往返來探望。

21歲時我們確認了彼此以傳統溫馨的儀式在Hamilton - 我們認識,相愛,

據有意義的地方訂婚。之後他努力追尋他的夢,而我也努力更充實自己。

雖然聚少離多,但是每次相聚都會更加確認他就是我的Mr. Right。今天

30.05.2014, 吳先生無預警的帶我到人間天堂,Tahiti大溪地,在我最愛

的大海面前,單膝跪了下來:「對不起花了那麼久的時間,謝謝妳一直支

持我,would you marry me?」。因為是你,因為有你,「YES, I DO。」

tahiti-question-in-paradise

arrow
arrow
    全站熱搜

    紐西蘭的歐巴桑 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()